Thursday, January 6, 2011

sendiri lebih baik

buat masa sekarang gua punya otak sangat bercelaru.banyak sangat masalah yang hendak diselesaikan.member2 gua yang budak utara semua balik rumah.macam biasa gua akan bersendiri hujung minggu ini.nasib baik ada rumate tersayang.apa2 gua akan berkepit 24 jam dengannya.sebenarnya berat rasa hati untuk tidak pulang ke rumah hari ini.Memandangkan kemalasan gua mengatasi kerajinan gua,maka gua batalkan hasrat untuk pulang.Jimat la juga beras rumah gua dalam 2 3 kilogram.


hati gua 2 3 hari ini rasa kosong.jiwa gua rasa berlubang-lubang.gua rasa empty space yang amat sangat.entah mengapa,tetapi gua inginkan satu perubahan.gua mahukan kehidupan yang aman.tanpa sebarang komitmen.mungking kerana gua asyik sibuk sehingga gua lupa tanggungjawab gua pada pihak tertentu.itulah sebabnya mengapa gua sudah tawar hati untuk terus mempunyai sebarang komitmen.gua mahu tumpukan sepenuh perhatian gua pada kehidupan maktab gua.gua minta maaf pada mereka2 yang kecil hati dengan gua.gua rasa bersalah.tapi gua sendiri tak dapat gambarkan rasa hati gua.

kadang2 kita tak sedar perbuatan kita melukai hati orang lain.kalau kita sedar pun,belum tentu orang tu pun turut sedar dia telah melukai kita.walaubagaimanapun,sudah menjadi adat dan lumrah kehidupan.tak semua manusia sempurna dan tidak dapat menjadi sempurna.
walaupun kata2 maaf seringkali kita ungkapkan,namun selama manakah kita akan terus berterusan minta maaf? bagaimana dengan janji dan usaha kita untuk tidak mengulangi perbuatan silap kita? benar kata orang tua.tak usah berjanji andai tidak untuk ditepati.


gua manusia biasa.gua juga wanita biasa.gua ada hati dan perasaan.gua sedar kadang2 gua keterlaluan.gua teremosional.gua terpukul,termaki,termarah,termerajuk,tersegala jenis ter sekalipun,gua sedar semua itu.gua rasa diri gua dah berubah.mulai sekarang gua hendak jadi seorang yang hardcore.maaf la semua.sila nantikan perubahan hardcore gua mulai sekarang.kerana gua sudah muak dengan erti beralah.


sekian taklimat sentap dari gua yang memang sentap serta berpegang teguh dengan prinsip sendiri lebih baik.

wassalam.




Yang pulun menaip,

Gua

2 wak lu komen2:

cik jue said...

jiwa kosong. otak pn kosong..gua nk balik pahang....
betul la, kite xkn mampu nk hepikn hati sume org...

panadol lagi said...

jue..
gua pon tak tahu kenapa gua terasa kosong.mungkin gua seniri yang nak macam tu.pape pun jue,smile always.kita smile jom ! :)