Wednesday, August 18, 2010

Kos Kajian Sosial=Kos berjalan?

Assalamulaikum legasi blogger skalian.

Entri sya kali ni sya lebih excited nak cerita pasal kos atau subjek yang saya belajar dan bakal mengajar selama saya bermastautin di IPG Kampus P.Pinang selama 3 smester bersmaan 1 tahun setengah mengikut kiraan hari di dunia.bagi mereka2 yang kurang tahu, atau langsung tak amik tahu, IPG ni merupakan institut pendidikan guru a.k.a maktab.


jujur, ramai member2 aku yang lain tertnya2,awat aku pulun amik kos kajian sosial kat mktb aku ni? jawapan aku senang ja.tukaq taste.lima tahun disuap,dibasuh,dicuci ngan derapan ilmu dalam bidang sains dan matematik,ditambah pula sebulan lebih tekanan jiwa serta mental disoder ngan aliran sains tulen di matrikulasi,aku pikir sudah cukup untuk menjawab persoalan di atas.bagi aku,kau belajar kos ape pon,sok lusa kau nak mengajar kat sekolah,ikot akai guru besar gak.kalo kau disuruh mengajar bahasa inggeris sedgkan kau graduate ngn kos sains sekalipon,maka bergelar jualah kau guru bahasa inggeris.


back to the main point.kajian sosial=kos berjalan.statement ni bukan aku sesuka hati je kasi.menurut survey yang aku pura-pura jalankan,sumpah ramai setuju ngan description ni.ks kos berjalan.ada yang kagum,suka,sokong tapi aku yakin rata2 menjelesi kenikmatan k0s kami ni.tu la hangpa,rugi taw.haha.


so yang terlatest,insyaAllah kami bakal ke Pulau Langkawi atau lebih mesra digelar syurga shopping.bagi kaum hawa yang sememangnya sinonim dengan shopping,maka ini merupakan satu peluang keemasan bagi memuaskan nafsu membeli belah.aku yakin,shopping termasok dalam carta 9 list nafsu yang ada pada kaum tidak berhalkum ni.niat suci murni kami nak ke sna bukanlah semata2 kerana nak santai atau ber-honeymoon,tapi sebenarnya atas tujuan satu kajian geografi yang melibatkan kajian luar.xcaya? sila check silibus kami.ade sub kajian luar jelas terpampang.haha.tapi nak buat macam mana,smbil menyelam,smbil minum air lah.smbil mengkaji,smbil melancong.


tapi yang agak malang,semua kos untk ke sana,tanggungan pelajar.*cilaka.monolog atiku.tapi xpala.bila lagi,bukan selalu dapat pergi berjalan-jalan,berinteraksi smbil belajar terutamnya bersama rakan taulan serta sahabat handai sekalian.


so,maka tepatlah kajian sosial itu kos berjalan.aku yakin malah konfiden.




so ni lah mercu tanda Pulau Langkawi.mak ai,excited tahap gaban pulak.kalo tak jadik,aku sorok muka dalam balang lah jawabnya.


notatangan : Pulau Langkawi still dalam perancangan.selaku naib pengerus projek kali ni,aku akan pastikan at least kita semua budak2 ks ada tempat tidoq kat sna.hahaha,



















0 wak lu komen2: