Tuesday, January 4, 2011

penggunaan kalkulator selepas 2 tahun

hari ini boleh kira hari bersejarah bagi gua.bukan senang nak tengok gua guna kalkulator untuk tujuan pengiraan.al-maklumlah kajian berkaitan manusia dan sosiologi rata-ratanya tidak memerlukan sebarang kemahiran mengira untuk lulus dengan pointer cemerlang.lain pula kisahnya bagi mereka yang berada di aliran matematik.kalkulator ibarat isi dengan kuku dengan mereka,laksana aur dengan tebing.atau bahasa mudah, dimana ada budak matematik,di situ ada kalkulator.


taklimat mengenai elaun selesai.gua memang gelak guling-guling tanda kesukaan melihat kadar elaun buta baru yang bakal gua terima untuk program ijazah perguruan semester ini.amountnya yang hampir mencecah ringgit malaysia 4600,hampir-hampir membuatkan gua gelap mata,hati dan fikiran.kerana saat inilah segala macam benda terbayang-bayang di otak gua.maksud gua,barang nak shopping.HAHA.



lu orang yang nak dapat elaun buta ni,dah kira budjet belom? kalau tarak kalkulator,boleh hello2 gua mintak pinjam.jangan segan silu.bab-bab macam ni memang gua tolerate.yang gua tak boleh tolerate,apa pasal taklimat kewangan kali ni semua student datang 20 minit awal? gua geleng kepala bila dapat tahu jawapan member gua.



"hai kata taklimat elaun.laju la woi."


kalau habit rare macam ni diteruskan sepanjang semester,gua berani kerat jari tidak akan wujud lagi masalah takdak peruntukan nak beli kertas untuk print surat amaran bagi kaki-kaki lambat datang kuliah.gud gud gud.
bhahaha.

4 wak lu komen2:

Cikgu Izmir said...

kalkulator aku dekat brader foo,gune time exam..hehe

budak bm cam aku guna phone pon boleh..kahkahkah!

foo said...

awal ja komen. haha.

gua pinjam kalkulator kat izmir, apa ada hal?

bab 20minit awal tu gua rasa puak-puak perempuan saja. kah3.

panadol lagi said...

izmir~brader foo tarak kalkulator snirik ka? ni mesti kes byak kali rosak.mengira tak henti2.

foo~gua pon ada.mau pinjam pon tarak hal.
gua memg mksdkan mmber pompuan.bila msa pulak gua duduk sebelah laki tadi bila tnya soklan tu.kah3.

panadol lagi said...
This comment has been removed by the author.